Značení hovězího masa u obchodních řetězců
13.05.2007, Kamil Malát |
Jak je to se značením hovězího masa na pultech obchodních řetězců? Je skutečně všechno v pořádku, jak shodně tvrdí všichni zástupci těchto prodejců? Odpovídá značení na etiketách platné legislativě? Na tyto otázky jsme se pokoušeli najít odpověď v rozsáhlém průzkumu, který jsme na toto téma udělali.
Vzhledem k tomu, že komplexních informací k těmto otázkám moc publikováno nebylo (možná spíše žádné), udělali jsme skutečně seriózní, vyvážený a maximálně objektivní průzkum u všech řetězců, jak si jednotlivé řetězce počínají při plnění svých zákonných povinností při značení hovězího masa.
V měsíci dubnu jsme navštívili prodejny celkem 11 obchodních řetězců, které prodávají hovězí maso: Albert, Billa, Delvita, Globus, Hypernova, Interspar, Lidl, Kaufland, Penny, Plus a Tesco. Jednalo se převážně o pražské prodejny. U každého balíčku, který jsme zdokumentovali, jsme sledovali, jakým způsobem prodejci uvádějí na mase povinné údaje, které jim ukládá legislativa, jak jsou tyto informace viditelné (umístění etikety), čitelné (velikost písma), přehledné (grafické rozvržení) a srozumitelné (struktura informací).
Hlavní část desetistránkového materiálu zaujímají výsledky šetření u jednotlivých řetězců, nechybí zde však ani praktické a názorné rady spotřebitelům v orientací ve značení masa a jak maso vlastně nakupovat.
A jak to dopadlo? Výsledky jsme předali médiím k prezentaci. O tom, jak to dopadlo, se budete moci dočíst např. na stránkách deníku MF Dnes v pátek 18.5.2007, kde bude i část tohoto materiálu použita. Předpokládáme, že je později zveřejníme i na našich webových stránkách a případně i ve svazovém zpravodaji.
Vzhledem k tomu, že komplexních informací k těmto otázkám moc publikováno nebylo (možná spíše žádné), udělali jsme skutečně seriózní, vyvážený a maximálně objektivní průzkum u všech řetězců, jak si jednotlivé řetězce počínají při plnění svých zákonných povinností při značení hovězího masa.
V měsíci dubnu jsme navštívili prodejny celkem 11 obchodních řetězců, které prodávají hovězí maso: Albert, Billa, Delvita, Globus, Hypernova, Interspar, Lidl, Kaufland, Penny, Plus a Tesco. Jednalo se převážně o pražské prodejny. U každého balíčku, který jsme zdokumentovali, jsme sledovali, jakým způsobem prodejci uvádějí na mase povinné údaje, které jim ukládá legislativa, jak jsou tyto informace viditelné (umístění etikety), čitelné (velikost písma), přehledné (grafické rozvržení) a srozumitelné (struktura informací).
Hlavní část desetistránkového materiálu zaujímají výsledky šetření u jednotlivých řetězců, nechybí zde však ani praktické a názorné rady spotřebitelům v orientací ve značení masa a jak maso vlastně nakupovat.
A jak to dopadlo? Výsledky jsme předali médiím k prezentaci. O tom, jak to dopadlo, se budete moci dočíst např. na stránkách deníku MF Dnes v pátek 18.5.2007, kde bude i část tohoto materiálu použita. Předpokládáme, že je později zveřejníme i na našich webových stránkách a případně i ve svazovém zpravodaji.