Česká verze English version Homepage Kontakty Plemenná kniha webKUMP Junior team MilujuHovězí.cz

Hlavní nabídka
Novinky
Dotace (599)
Legislativa (234)
Šlechtění (341)
Výběry býků (494)
Výstavy (407)
Zdraví (261)
Pozvánky (548)
Zajímavosti (351)
Ze svazu (664)
všechny novinky
ČSCHMS
Zápisy
Odchovny PB
Legislativa
Šlechtění a PK
Dotace, programy
Akce, výstavy
Kontakty
Odkazy
Hovězí maso
Burza zvířat
Plemenná kniha
webKUMP

Plemena
Aberdeen angus
Belgické modré
Blonde d'Aquitaine
Galloway
Gasconne
Hereford
Highland
Charolais
Limousine
Masný simentál
Piemontese
Salers
Aubrac
Parthenaise
Shorthorn
Texas longhorn
Bazadaise
Wagyu
Vosgienne
Rouge des Prés
Andorrské hnědé
Dexter
Pinzgauer
Chianina
Uckermärker

ČSCHMS v hlavní zpravodajské relaci TV Prima

15.04.2008,  Kamil Malát  

I po více než devíti měsících od prvního zveřejnění je svazový průzkum na téma značení hovězího na pultech obchodních řetězců pořád aktuální a je o něj neustále zájem. Připomeňme jen, že průzkum byl zaměřen na sledování, jakým způsobem obchodníci dodržují své zákonné povinnosti při značení hovězího masa. Z namátkového průzkumu udělaného u celkem jedenácti obchodních řetězců jsme zjistili nejrůznější pochybení.

Mezi nejčastější prohřešky patří zejména špatné uvádění stáří zvířete ze kterého maso pochází. Situace se však nezměnila a bohužel musíme i nyní, když jsme se do obchodních řetězců vrátili, konstatovat fakt, že ke klamání zákazníků v tomto ohledu stále dochází. Není proto divu, že o informace o tom, že praktiky některých obchodních řetězců jsou mnohdy v rozporu s legislativou, mají média zájem. Svědčí o tom článek zveřejněný minulý čtvrtek v Denících Bohemia, ve kterém byly v kostce zásadní problémy znovu popsány. Zpráva je zřejmě pro média natolik zajímavá, že i v sobotní hlavní zpravodajské relaci TV Prima byl náš svaz v souvislosti s provedeným průzkumem zmiňován a v reportáži citován.

Musím však zcela jednoznačně deklarovat, že není naší primárním cílem upozorňovat na nekalé praktiky obchodníků. Hlavní poslání spatřujeme ve srozumitelné a jednoduché osvětě a pozitivní propagaci hovězího masa mezi občany České republiky. Propagační letáky o hovězím mase, tiskové konference, svazová kuchařka, sekce o hovězím na webových stránkách, letáky s recepty, minisérie o hovězím mase v televizním pořadu Dobrá rada nad zlato, prodej steaků na výstavách apod. – to jsou naše hlavní "zbraně" se kterými chceme v první řadě proti neinformovanosti bojovat. Skutečnost je však taková, že tyto prostředky jsou z našeho pohledu finančně a časově velmi náročné a musíme si i přiznat, úspěšnost "zásahu" je bohužel poměrně omezená. A zejména z těchto důvodů využíváme k dosažení cíle i opačné taktiky – snažíme se spotřebitele naučit, aby se více zaměřovali na to, co kupují, aby více sledovali údaje na které mají nárok a aby tak nepřímo tlačili obchodníky k tomu, aby se jejich politika v nabídce hovězího masa změnila ve prospěch kvality. A tak volíme i takové cesty, které se obechodníkům zdají nefér, ale jsou přitažlivé pro média, a to je prostě upozorňování na problémy. Naše svědomí je však čisté, neboť všechny svazem prezentované výstupy jsou naprosto korektní, podložené a zdokumentované.

*******************************************************************************

Odkazy související s tímto tématem:

Průzkum o značení hovězího masa
Značení hovězího masa aneb jak to vypadá po roce
Reakce na tiskovou zprávu týkající se značení hovězího masa
On-line pořad Dobrá rada nad zlato
Propagační leták na hovězí maso
Článek věnovaný problematice hovězího masa z deníku MF Dnes
Informace obsažené na webu cschms.cz nesmí být zvěřejněny bez souhlasu autorů. Prohlížením webu souhlasíte s právními podmínkami
Obsah webu: © 1991, 2006 Český svaz chovatelů masného skotu   Design & application: © 1999, 2006 WA.cz