ČSCHMS v hlavní zpravodajské relaci TV Prima
15.04.2008, Kamil Malát |
I po více než devíti měsících od prvního zveřejnění je svazový průzkum na téma značení hovězího na pultech obchodních řetězců pořád aktuální a je o něj neustále zájem. Připomeňme jen, že průzkum byl zaměřen na sledování, jakým způsobem obchodníci dodržují své zákonné povinnosti při značení hovězího masa. Z namátkového průzkumu udělaného u celkem jedenácti obchodních řetězců jsme zjistili nejrůznější pochybení.
Mezi nejčastější prohřešky patří zejména špatné uvádění stáří zvířete ze kterého maso pochází. Situace se však nezměnila a bohužel musíme i nyní, když jsme se do obchodních řetězců vrátili, konstatovat fakt, že ke klamání zákazníků v tomto ohledu stále dochází. Není proto divu, že o informace o tom, že praktiky některých obchodních řetězců jsou mnohdy v rozporu s legislativou, mají média zájem. Svědčí o tom článek zveřejněný minulý čtvrtek v Denících Bohemia, ve kterém byly v kostce zásadní problémy znovu popsány. Zpráva je zřejmě pro média natolik zajímavá, že i v sobotní hlavní zpravodajské relaci TV Prima byl náš svaz v souvislosti s provedeným průzkumem zmiňován a v reportáži citován.
Musím však zcela jednoznačně deklarovat, že není naší primárním cílem upozorňovat na nekalé praktiky obchodníků. Hlavní poslání spatřujeme ve srozumitelné a jednoduché osvětě a pozitivní propagaci hovězího masa mezi občany České republiky. Propagační letáky o hovězím mase, tiskové konference, svazová kuchařka, sekce o hovězím na webových stránkách, letáky s recepty, minisérie o hovězím mase v televizním pořadu Dobrá rada nad zlato, prodej steaků na výstavách apod. – to jsou naše hlavní "zbraně" se kterými chceme v první řadě proti neinformovanosti bojovat. Skutečnost je však taková, že tyto prostředky jsou z našeho pohledu finančně a časově velmi náročné a musíme si i přiznat, úspěšnost "zásahu" je bohužel poměrně omezená. A zejména z těchto důvodů využíváme k dosažení cíle i opačné taktiky – snažíme se spotřebitele naučit, aby se více zaměřovali na to, co kupují, aby více sledovali údaje na které mají nárok a aby tak nepřímo tlačili obchodníky k tomu, aby se jejich politika v nabídce hovězího masa změnila ve prospěch kvality. A tak volíme i takové cesty, které se obechodníkům zdají nefér, ale jsou přitažlivé pro média, a to je prostě upozorňování na problémy. Naše svědomí je však čisté, neboť všechny svazem prezentované výstupy jsou naprosto korektní, podložené a zdokumentované.
*******************************************************************************
Odkazy související s tímto tématem:
• Průzkum o značení hovězího masa
• Značení hovězího masa aneb jak to vypadá po roce
• Reakce na tiskovou zprávu týkající se značení hovězího masa
• On-line pořad Dobrá rada nad zlato
• Propagační leták na hovězí maso
• Článek věnovaný problematice hovězího masa z deníku MF Dnes
Mezi nejčastější prohřešky patří zejména špatné uvádění stáří zvířete ze kterého maso pochází. Situace se však nezměnila a bohužel musíme i nyní, když jsme se do obchodních řetězců vrátili, konstatovat fakt, že ke klamání zákazníků v tomto ohledu stále dochází. Není proto divu, že o informace o tom, že praktiky některých obchodních řetězců jsou mnohdy v rozporu s legislativou, mají média zájem. Svědčí o tom článek zveřejněný minulý čtvrtek v Denících Bohemia, ve kterém byly v kostce zásadní problémy znovu popsány. Zpráva je zřejmě pro média natolik zajímavá, že i v sobotní hlavní zpravodajské relaci TV Prima byl náš svaz v souvislosti s provedeným průzkumem zmiňován a v reportáži citován.
Musím však zcela jednoznačně deklarovat, že není naší primárním cílem upozorňovat na nekalé praktiky obchodníků. Hlavní poslání spatřujeme ve srozumitelné a jednoduché osvětě a pozitivní propagaci hovězího masa mezi občany České republiky. Propagační letáky o hovězím mase, tiskové konference, svazová kuchařka, sekce o hovězím na webových stránkách, letáky s recepty, minisérie o hovězím mase v televizním pořadu Dobrá rada nad zlato, prodej steaků na výstavách apod. – to jsou naše hlavní "zbraně" se kterými chceme v první řadě proti neinformovanosti bojovat. Skutečnost je však taková, že tyto prostředky jsou z našeho pohledu finančně a časově velmi náročné a musíme si i přiznat, úspěšnost "zásahu" je bohužel poměrně omezená. A zejména z těchto důvodů využíváme k dosažení cíle i opačné taktiky – snažíme se spotřebitele naučit, aby se více zaměřovali na to, co kupují, aby více sledovali údaje na které mají nárok a aby tak nepřímo tlačili obchodníky k tomu, aby se jejich politika v nabídce hovězího masa změnila ve prospěch kvality. A tak volíme i takové cesty, které se obechodníkům zdají nefér, ale jsou přitažlivé pro média, a to je prostě upozorňování na problémy. Naše svědomí je však čisté, neboť všechny svazem prezentované výstupy jsou naprosto korektní, podložené a zdokumentované.
*******************************************************************************
Odkazy související s tímto tématem:
• Průzkum o značení hovězího masa
• Značení hovězího masa aneb jak to vypadá po roce
• Reakce na tiskovou zprávu týkající se značení hovězího masa
• On-line pořad Dobrá rada nad zlato
• Propagační leták na hovězí maso
• Článek věnovaný problematice hovězího masa z deníku MF Dnes